Vuoden 2023 pääjuhlassa palkittiin seuran standaareilla Ritva Ylönen ja Sari Keskimaa.

Kalle Päätalo-seura palkitsi Taivalkosken kirkonkylän koulun 8. luokkien kuvataiteen valinnaisryhmän opiskelijan, Minea Jaakkolan.

Maija Saviniemi palkittiin vuoden 2022 Päätalo-viikon pääjuhlassa seuran standarilla.

"Ansiokkaille henkilöille jaettavan tunnustuksen perusteluina olivat tässä tapauksessa Oulun Päätalo-symposiumin järjestäminen vuonna 2019, Kalle Päätalo tutkijoiden silmin -kirjan toimittaminen ja julkaiseminen 25.4.2022 sekä seuran hyväksi toimiminen.
Näin palkinnon saaja kommentoi tapausta:

"Kiitos kauniista sanoista standaarin minulle tänään Päätaloviikon lukijatapahtumassa ojentaneelle seuran
puheenjohtaja-Osmolle, ja lämmin kiitos tunnustuksesta koko seuran väelle." Maija

Aini Vääräniemi ja Ulla Kaislaranta osallistuivat Tampereen Pirkkalalaiskirjailijoiden 80-vuotisjuhlan keskustelutilaisuuteen "Kalle Päätalon perilliset - Työväenkirjallisuus ennen ja nyt. Tilaisuuden teemana oli "Elävät ja kuolleet kirjailijat kohtaavat". Kalle Päätalo-seuran Päätalo-viikon lukijatapahtumassa myönnetty standari annettiin Päätalo-tutkija Ritva Ylöselle tässä tilaisuudessa ja standari oli esillä koko keskustelun ajan.

Muut keskustelijat olivat kirjailija Mervi Kosonen, kirjailija-historioitsija Timo Malmi, sekä keskustelun juontaja kulttuuritoimittaja Siskotuulikki Toljonen.

Tapahtumaa tuki Operaatio Pirkanmaa

Ritva Ylönen ja Kalle Päätalo-seuran standari

Keskustelun osallistujat: juontaja Siskotuulikki Toljonen, kirjailija Mervi Kosonen, Päätalo-tutkija Ritva Ylönen ja kirjailija-historioitsija Timo Malmi.