Kallioniemen museopuodissa on myytävänä Kalle Päätaloon liittyviä tuotteita. Aini Vääräniemi on Kallioniemen pääopas ja hän huolehtii myös tuotemyynnistä.

Päätalo-seuran tuotteita voi ostaa Kallioniemestä ja Päätalo-keskuksen puttiikista, tai niitä voi tilata sihteeriltä, Aini Vääräniemeltä, sekä samoista paikoista koululaisten piirtämiä kortteja lisäksi Metsäkylän kaupan Riitun Puotista.

sihteeri.paataloseura@gmail.com

Ihastu uusiin kortteihin!

Taivalkosken kirkonkylän koulun 8. luokkien kuvataiteen ryhmän kortit Kalle Päätalon "Huonemiehen poika" kirjan tekstien pohjalta ovat kuvataiteilija Leena Kankaan valitsemat. Kalle Päätalo-seura on ideoinut korttien suunnittelun.

Kuvataiteilija, Kalevan kuvataidekriitikko Leena Kangas ja Ulla Kaislaranta kanssa valitsivat neljä korttia painettaviksi.

Perusteluina olivat mm. erilaiset, mielenkiintoiset tekniikat, vahva työn jälki ja ehdottomasti myös dynaamiset tulkinnat.Tehtävänantona oli myös lasten esiintyminen kuvissa. Nämä neljä työtä myös saivat kunniamaininnat:(esittelyjärjestys eri kuin liitteen kuvien):"Vaara vaanii" Aada-Maria Käsmä (Kalle edessä, Ensu takana), kuva 4"Tuun vaikka veen alite", Minea Jaakola (Kalle hatun alla vedessä), kuva 1"Ensun hyökkäys", Janna Haataja (lyijykynätyö), kuva 2"Kello-Kalle", Matleena Kananen, kuva 3.Ku

Kortteja myydään Päätalo-keskuksen puttiikissa, Metsäkylän kaupan Riitun Puodissa ja Kallioniemessä. Klikkaa kuvaa, niin näet sen suurempana!

Korttien hinta 3€/kpl tai 2 kpl/5€ (+ mahdolliset postikulut)

Ensun hyökkäys Janna Haataja

Kello-Kalle, Matleena Kananen